הרבגוניות של בקבוקי שתייה תרמיים: ממרקים חמים ועד שייקים צוננים
הרבגוניות של בקבוקי שתייה תרמיים: ממרקים חמים ועד שייקים צוננים

הרבגוניות של בקבוקי שתייה תרמיים: ממרקים חמים ועד שייקים צוננים

בברזיות הציבוריות היו מים חמים אבל לפני עשרות שנים לא ידענו שיש אפשרות אחרת. עם השנים הוחלפו חלק מהברזיות בקולרים שגם קיררו את המים ומים קרים מהקולר היו פינוק נהדר בקיץ אבל אף אחד לא חשב להפוך את מימיות הפלסטיק שהיו מוכרות מטיולים רגליים בתנועה או ממסעות צבאיים לחלק בלתי נפרד מהצידה שלנו לדרך בשגרה, אז איך זה קרה?

ההיסטוריה של בקבוקים תרמיים רב פעמיים 

כבר בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, הומצאו ברחבי אירופה פטנטים שמטרתם לשמור על טמפרטורה אחידה בנוזל שבמיכל. בקבוקים התרמיים הראשונים היו בנויים משני מכלים, כאשר ביניהם בידוד שנוצר כתוצאה מיצירת ואקום, שלא מאפשר מעבר של חום וקור בין המיכל הפנימי למיכל החיצוני, ולהיפך. ההתקדמות הטכנולוגית והמחקרית אפשרה פיתוח של בקבוקים תרמיים איכותיים יותר, מבודדים באופן מוחלט יותר, עשויים מחומרים עמידים יותר ומעוצבים בעיצוב מונחה הנדסת אנוש. כיום, ישנם בקבוקים תרמיים שמבודדים בעזרת חומרים מבודדים, במקום בעזרת ואקום. בתחילת הדרך, עיקר השימוש בטכנולוגיה של בקבוקים תרמיים היה כתרמוסים, כלומר במטרה לשמור מזון נוזלי חם, לאורך זמן או לשמור שתייה חמה בטמפרטורה חמימה ומתאימה לשתייה.

איך המדע שינה את הרגלי השתייה שלנו

לאורך המאות האחרונות, גילו מדענים עובדות רבות על היקום, על כדור הארץ ועל הדרכים בהן פועל גוף האדם. עם הנהירה של העולם המערבי מהדת אל החילוניות, התקבלו עובדות מדעיות כחלק מהידע הכללי של החברה – שתיים מהעובדות שהשתרשו בעולם המערבי הן בנושא הקיימות והשמירה על הסביבה ועל כדור הארץ והקטנת טביעת הרגל הפחמנית שלנו והן בנושא השמירה על הבריאות שלנו. ההבנה שמה שבריא לגוף שלנו אינו בהכרח מה שטעים ומתוק, יצרה שינוי של ממש בנטייה של מי שמבקש לשמור על בריאותו, לשתיית מים. הרצון לפעול על פי אמות מידה של קיימות, הביאה בקבוקים תרמיים שוב אל קדמת הבמה, והפעם, כבקבוקי מים ששומרים על טמפרטורת שתייה נוחה של מים קרים.

מה בקבוקים תרמיים יודעים לעשות?

בקבוקים תרמיים הפכו למוצר מבוקש במיוחד, בשנים האחרונות ובמקביל, בקבוקי שתייה תרמיים רב פעמיים הפכו לסמל סטטוס של ממש, כולל מגוון גדול של יצרנים ומעצבים וטרנדים אופנתיים. בקבוקים תרמיים מתקדמים, יודעים לשמור על טמפרטורה של הנוזל בתוכם, ללא תלות במזג האוויר. משום שלא צפויים שינויים בתחומי המודעות לשתיית מים והמודעות להפחתת השימוש בבקבוקים חד פעמיים ואל אלה מצטרפת ההתחממות הגלובלית שגורמת להקצנה של טמפרטורות, במקרים של שרב ושל קרה ומגבירה את הצורך בבקבוק שתיה מבודד. שילובים של חומרים כמו נירוסטה, גומי וסיליקון משולבים כבר בעיצובים של בקבוקים תרמיים ושיפור איכות החומרים שמשמשים לייצור בקבוקים תרמיים צפוי להמשך, לצד שיפורים בטכנולוגיות בידוד תרמי ומגמות של עיצוב חדשני.

טיפים חשובים לשמירה על בקבוקים תרמיים

בקבוקים תרמיים רב פעמיים זקוקים לתחזוקה קבועה, כדי לשמור עליהם בריאים ונקיים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכך:

  • שטפו את הבקבוק מדי יום וייבשו אותו היטב. בקבוקים שמשמשים למים בלבד נוטים להיות מוזנחים בתחום הניקיון. הזנחה כזו עלולה לגרום להצטברות של חיידקים ואף להופעת עובש, שעלולים לסכן את השותים מהבקבוק.
  • המנעו מחימום הבקבוק התרמי במיקרוגל או מהדחה שלו במדיח הכלים. טמפרטורות גבוהות עלולות להזיק למבנה הבקבוק.
  • משקאות אלכוהוליים או משקאות חומציים במיוחד, עלולים לפגוע במיכל הפנימי של הבקבוק ולפגום בבידוד התרמי.
  • אם הבקבוק ריק, הקפידו שיהיה נקי ולא סגור באמצעות הפקק.
  • הקפידו שלא להפיל את הבקבוק בחוזקה, בחלק מהבקבוקים, המיכל הפנימי עשוי זכוכית ועלול להינזק.
  • הקפידו למלא בבקבוק מים רק ממקורות ידועים ונקיים. מים ממקור לא ידוע או לא נקי עלולים להזיק גם למי ששותה וגם לבקבוק עצמו.

לסיכום

שימוש בבקבוקים תרמיים רב פעמיים הוא החלטה חכמה במספר מובנים: ראשית, היא מועילה לבריאות, בשל השפעתה החיובית על שתיית מים מספקת. בנוסף, הבחירה בבקבוק רב פעמי מועילה לסביבה וגם מאפשרת חסכון כלכלי – גם בקניית שתייה קרה וגם ברכישת מזון חם, במהלך יום לימודים ארוך, יום עבודה מורכב או טיול רגלי מאתגר. היתרונות המרובים הפכו את בקבוקי השתייה הרב פעמיים לחפץ הכרחי כמעט, עבור כל אחד, בכל גיל.

הסיבות שבגללן בקבוק נירוסטה הוא הבחירה הטובה ביותר לבקבוק שתייה
בחירת בקבוק השתייה התרמי הנכון: מדריך לקונים

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם

  • בקבוק ספורט מומלץ לאימונים

    בקבוק ספורט מומלץ לאימונים

    כאשר מדובר באימונים אינטנסיביים, חשוב לשמור על רמת נוזלים גבוהה בגוף כדי לשפר את הביצועים ולמנוע התייבשות. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות בקבוק ספורט מתאים. בקבוקי ספורט מגיעים במגוון גדלים, חומרים ועיצובים, ולכל אחד מהם יתרונות משלו....

    לקריאה
  • מה צריך בשביל קמפינג?

    מה צריך בשביל קמפינג?

    קמפינג זאת פעילות מהנה המאפשרת להתחבר לטבע ולהתנתק מחיי היום-יום העמוסים שלנו. כדי להבטיח שתהיה לנו חוויה נעימה ונוחה, חשוב להצטייד בציוד מתאים. במאמר זה נסקור את הציוד החיוני שצריך לקחת לקמפינג, כולל טיפים והמלצות לשדרוג החוויה. הכנה לחוויה הראשונה...

    לקריאה
  • כמה מ"ל זה כוס מים?

    כמה מ"ל זה כוס מים?

    בעת בישול, אפייה או צריכת מים יומיומית, חשוב לדעת בדיוק כמה מ"ל יש בכוס מים. המדידה המדויקת יכולה להשפיע על תוצאות המתכונים וכמובן על המעקב אחר צריכת המים היומית. במאמר זה נסקור את השיטות השונות למדידת כוס מים ונציע פתרונות...

    לקריאה